KAMPANIA Szacun dla zawodowców

Działania podejmowane w ramach kampanii

Kampania "Szacun dla zawodowców" to akcja, która ma na celu rozpropagowanie w poznańskim regionie szkolnictwa zawodowego. Przeprowadzono ją dwukrotnie, po raz pierwszy w 2015 roku i w trakcie obydwu kampanii przeprowadzono szereg akcji zachęcających uczniów gimnazjów do aktywnego włączenia się w nasze działania. Prowadzono szeroko zakrojoną reklamę dostępnych w Poznaniu 22 szkół zawodowych, a zwieńczeniem tych działań była Arena Zawodów, która miała miejsce pierwszego kwietnia 2016 roku w poznańskiej Arenie, podczas to, której fachowcy zaprezentowali młodzieży 62 profesje możliwe do zdobycia w poznańskich placówkach. Dodatkowo doradcy zawodowi przeprowadzali z gimnazjalistami testy predyspozycji zawodowych i pomagali sprawdzać, jakie zdolności mają uczniowie i w jakich kierunkach powinni się kształcić, doradzali także rodzicom, jak pomagać dzieciom przy podejmowaniu decyzji o przyszłej pracy. Prowadzono także akcje informacyjne i konkursy dostępne na stronie internetowej ("Szacun dla zawodowców" - zawodowcy.poznan.pl) i nagłaśniane przez media społecznościowe. Odrębnym działaniem były Konferencje „Dobre praktyki kluczem do Twojego sukcesu”, które przygotowano dla uczniów gimnazjów, a w trakcie, których młodzi ludzie chwalili się prezentacjami wykonanymi specjalnie na tę okazję. Odbyło się pięć edycji konferencji. Były to zapisy ich wysiłków, jakie podejmowali, by z bliska przyjrzeć się różnym profesjom- uczniowie odwiedzali banki, korporacje, duże fabryki, ale też warsztaty rzemieślników czy niewielkie restauracje. Pokazywano także na stronie Poznańskiego Serwisu Oświatowego portrety ludzi, którzy ukończyli szkoły zawodowe i osiągnęli przy tym poważne sukcesy na skalę województwa czy kraju. Mowa na przykład o sportowcu i pośle na Sejm RP Szymonie Ziółkowskim czy znanym nie tylko w Poznaniu wytwórcy wyrobów wędliniarskich Andrzeju Bystrym. 

 

Efekty kampanii 

Szczególnie ważne są te, które nie da się w żadnej sposób zmierzyć, mianowicie wzrost szacunku dla profesjonalistów z wykształceniem zawodowym i technicznym wśród uczniów poznańskich gimnazjów - dziś nikogo już nie dziwi ani nie bawi uczeń, który decyduje się na edukację w szkole zawodowej. Wręcz przeciwnie - Poznaniacy dobrze wiedzą, że ten właśnie wybór gwarantuje w przyszłości pracę, a wcale nie zamyka dalszej ścieżki edukacyjnej. Są też efekty wymierne. W 2016 roku liczba oddziałów, które utworzono w technikach wynosi 84, rok temu było ich 80. Podobnie rzecz ma się w szkołach zasadniczych - w 2015 roku oddziałów było 19, dziś funkcjonuje 25. Kampania Szacun dla zawodowców jest także widoczna w innych miastach, które przyglądają się działaniom Poznania z zaciekawieniem. Koncepcja Szacuna była także prezentowana na licznych konferencjach poświęconych szkolnictwu zawodowemu.

 

Firmy zaangażowane w kampanię

Przeprowadzona kampania zaowocowała zwiększeniem obszaru współpracy z Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą, ale też z poszczególnym liderami z różnych branż. Na przykład Zespól Szkół  Gastronomicznych nawiązał bardzo ścisły kontakt z hotelem Puro. Hotel ten oferuje dwuletnie praktyki uczniom, pracę dla młodocianych uczniów, stworzył nawet w szkole patronacką klasę "Puro". Podobnie restauracje "Concordia Taste”, „Trzy kolory" czy "Cuccina", one także proponują praktyki uczniom. W efekcie podjętych działań reklamowych, promocyjnych do wielu szkół zgłosiły się firmy oferując chęć bliskiej współpracy, a co najważniejsze- oferując pracę absolwentom. Do Zespołu Szkół Samochodowych wpłynęła propozycja od firmy Stomil Polska, by utworzyć patronacką klasę. W Zespole Szkół Łączności powstała także nowa patronacka klasa firmy Kimball Electronic Polska kształcąca uczniów w zawodzie technik elektronik czy technik informatyk w e- biznesie.

 szacundlazawodowcow

szacundlazawodowcow2

Szkoły zaangażowane w kampanię

W Poznaniu funkcjonuje 20 zespołów szkół zawodowych kształcących w ponad 60 profesjach. Wszystkie placówki bardzo czynnie współdziałają w ramach kampanii "Szacun dla zawodowców". Szkoły dzięki kampanii dążą do zwiększenia naboru do swoich klas, podnoszenia poziomu kandydatów, a także coraz częściej zyskują status szkoły pierwszego wyboru uczniów. Szkoły te angażują się w rozmaite projekty, często międzynarodowe. Biorą udział w olimpiadach, konkursach zawodowych na arenie międzynarodowej i odnoszą sukcesy, które potem powodują, że szacunek dla zawodowców jest jak najbardziej prawdziwy. Przykładem może być Zespół Szkół Samochodowych, którego uczniowie rok w rok osiągają medalowe miejsca na podium w konkursie " Europejski Mechanik Roku". 

 

Kampania, jako cenna informacja dla rodziców

Kampania "Szacun dla zawodowców" jest także wyraźnym przesłaniem dla rodziców. Poznańskie placówki zawodowe są świetnie przygotowane, prezentują wysoki poziom i dbają o uczniów - o ich bezpieczeństwo, o ich atrakcyjność na rynku pracy oraz o ich dobre wyniki na maturze, w przypadku nauki w technikach. Przykładem może być Zespół Szkół Komunikacji, który zdobył czwarte miejsce w Polsce w rankingu techników organizowanym przez miesięcznik "Perspektywy"! 

 

Informacja dla uczniów

Docieramy do młodzieży m.in. za pomocą mediów społecznościowych. Nie sposób nie doceniać dziś tego typu mediów, jako środka przekazu. Dlatego koronny konkurs w ramach akcji "Szacun dla zawodowców" polegał właśnie na tym, by poznańskie gimnazja jak najliczniej "lajkowały" stronę kampanii na Facebooku. Docieramy do młodych ludzi ich "młodymi" kanałami, bo to ma sens, ale nie zapominamy przy tym, że zawodu uczymy się w szkole zawodowej i podczas praktyk. Dlatego nasze największe wysiłki nakierowane są na to, by właśnie praktycznie, naocznie uświadomić uczniom, na czym polega konkretne profesja.

Przydatne linki:

Strona internetowa kampanii - http://zawodowcy.poznan.pl/

Strona na Facebooku - https://www.facebook.com/szacundlazawodowcow/

Kanał w serwisie Sou Tube - https://www.youtube.com/channel/UC4QwImEalXX0KpYzJjK2BEw

 

Zajęcia dodatkowe

ZAJĘCIA DODATKOWE  I SEMESTR 2019/2020

Nazwa zajęć

Nauczyciel prowadzący

Termin

Tajemnice koła – symetria w mandala dla klas 2

Joanna

Cicha-Chmielina

co drugi wtorek

12.45 – 14.15

(informacje u nauczyciela)

Młody plastyk dla klas 3

Beata Dębska

poniedziałek

11.45 – 12.30

Tornister pełen pomysłów dla klas 1 – 3

Beata Dębska

Lucyna Wasiłek

poniedziałek

12.30 – 13.30

3, 2, 1 … bum – koło chemiczne dla klas 4 – 8

Tomasz Jakubowski

co drugi czwartek

14.00 – 15.30

(informacje u nauczyciela)

Koło matematyczne – zagadki Lilawati

dla klas 5 – 6

Agnieszka Kowalska

piątek

12.40 – 13.25

Czytam i rozumiem – koło języka angielskiego dla klas 4 – 6

Ewelina Krzysztoń

środa

12.50 – 13.35

Koło historyczne dla uczniów klas 4 – 7

Monika Kurek

środa

13.40 – 14.25

Koło filmowe – historia filmu dla klas 4 – 8

Paweł Olszowiak

wtorek

13.40 – 14.25

Godzina z książką dla klasy 1b

Ewa Łastowiecka

wtorek

11.45 – 12.30

Koło plastyczne dla klas 4 – 8

Dagmara Nawrocka

czwartek

13.35 – 14.20

Książkowe mole dla klas 3a

Beata Sajnaj

poniedziałek

11.40 – 12.25

Łamigłówki mądrej główki dla klasy 1a

Monika Skobierska

środa

11.40 – 12.25

Koło dziennikarskie

Anna Sztulpa

wtorek

14.30 – 15.30

Koło matematyczno-przyrodnicze dla klas 2

Lucyna Wasiłek

wtorek

12.45 – 13.30

Koło języka niemieckiego dla klas 7 – 8

Agnieszka Wdowicka

piątek

14.30 – 15.15

Koło informatyczne dla klas 4 – 6

Elżbieta Racek

wtorek

13.45 – 14.30

Koło teatralne „Czarodzieje sceny”

Elwira Kucharczyk

Informacje u nauczyciela

Mam siostrę i brata w różnych zakątkach świata

Honorata Dzida

piątek

13.30 – 14.15

Tenis stołowy dla uczniów klas 4-6

Paulina Dolata

wtorek

14.30 – 15.15

Gimnastyka sportowa dla dziewcząt klas 4 – 8

Paulina Dolata

środa

14.25 – 15.25

Sportowe gry i zabawy lekkoatletyczne

dla klas 1 – 3

Paulina Dolata

poniedziałek

14.30 – 15.15

wtorek

13.45 – 14.30

Siatkówka dla dziewcząt klas 4 – 8

Paulina Dolata

wtorek

15.30 – 16.30

czwartek

14.30 – 15.30

Piłka nożna dla klas 2 – 3

Sebastian Pięta

poniedziałek

14.30 – 15.30

Unihokej dziewcząt klas 6 – 8

Sebastian Pięta

poniedziałek

15.30 – 16.30

Unihokej chłopców klas 4 – 5 

Sebastian Pięta

wtorek

14.30 – 15.30

Piłka nożna klasy 4 – 5 

Sebastian Pięta

środa

14.30 – 15.30

Unihokej dziewcząt klas 6 – 8

Sebastian Pięta

środa

15.30 – 16.30

Piłka nożna klasy 3 – 4

Sebastian Pięta

czwartek

14.30 – 15.30

Unihokej chłopców klas 7 – 8  

Sebastian Pięta

czwartek

15.30 – 16.30

Unihokej dziewcząt klas 4 – 6  

Sebastian Pięta

piątek

13.30 – 14.30

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 2a

Joanna

Cicha-Chmielina

środa

12.45 – 13.15

Zajęcia wyrównawcze „to nie musi być trudne” dla klasy 2b

Lucyna Wasiłek

piątek

11.30 – 12.00

Zajęcia wyrównawcze dla klas 3a

Beata Sajnaj

piątek

11.40 – 12.10

Zajęcia wyrównawcze dla klas 3b

Beata Dębska

wtorek

12.30 – 13.00

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

dla klas 6 – 8

Agnieszka Kowalska

piątek

13.40 – 14.25

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

dla klas 4 – 5

Daria Reńska

poniedziałek

13.40 – 14.25

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

dla klas 4 – 5 

Ewelina Krzysztoń

co drugi wtorek

13.40 – 14.25

(informacja u nauczyciela)

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

dla klas 6 – 8

Katarzyna Raczyńska

czwartek

15.20 – 15.45

Zajęcia wyrównawcze z biologii i geografii

dla klas 5 – 8

Agnieszka Marczewska

co drugi wtorek

13.40 – 14.25

(informacje u nauczyciela)

Zajęcia wyrównawcze z chemii dla klas 7 – 8

Tomasz Jakubowski

co drugi czwartek

15.30 – 16.15

(informacje u nauczyciela)

Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

dla klas 4 – 7

Paweł Olszowiak

środa

13.40 – 14.25

Zajęcia dodatkowe z matematyki

dla klasy 8a – przygotowanie do egzaminu

Agnieszka Kowalska

wtorek 

13.40 – 14.40

Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego

dla klasy 8a – przygotowanie do egzaminu

Katarzyna Raczyńska

wtorek 

14.30 – 15.15

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

dla klasy 8a – przygotowanie do egzaminu

Anna Sztulpa

czwartek  

13.45 – 14.30

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

dla klasy 8b – przygotowanie do egzaminu

Joanna Wianecka

wtorek

13.45 – 14.30

Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego

dla klasy 8b – przygotowanie do egzaminu

Katarzyna Raczyńska

czwartek 

14.30 – 15.15

Zajęcia dodatkowe z matematyki dla klasy 8b – przygotowanie do egzaminu

Daria Reńska

wtorek    

14.30 – 15.15

 

Historia szkoły

Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Bolesława Krzywoustego rozpoczęła swoją działalność w styczniu 1971 r. Wtedy to piękny nowy budynek położony na nadwarciańskiej skarpie otworzył podwoje dla pierwszych uczniów. A było ich sporo. Do naszej szkoły uczęszczali bowiem mali obywatele z os. Piastowskiego, Jagiellońskiego, z ul. Polanka i św. Rocha.

W 1973 r. powstały hymn szkoły i pieśń szkoły. Słowa napisali nasi uczniowie.

W 1974 r. także z inicjatywy uczniów szkoła dostała sztandar.

Od zarania istnienia naszej szkoły nauczyciele troszczyli się o wszechstronny rozwój uczniów. Dzieci uczyły się współrządzić szkołą poprzez działalność w Samorządzie Uczniowskim. Działała tu Artystyczna Drużyna Harcerska "Słoneczna Pięciolinia" i Teatr Bardzo Małych Form. Obydwa te zespoły wielokrotnie wyróżniano nagrodami w kraju i poza granicami. W szkole działały koła zainteresowań i koła przedmiotowe, a uczniowie w nich uczestniczący przynosili szkole chlubę zdobywając nagrody i wyróżnienia w olimpiadach i konkursach.

Mieliśmy też klasy sportowe o specjalności kajakarstwo trenujące w klubie Posnania.

Gdy zachodziła taka potrzeba, tworzono klasy integracyjne, których praca zadowalała zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Szkoła wydawała też własną gazetę.

Nasi uczniowie mieli możliwość wymiany doświadczeń i wizyt z Niemcami i Irlandią w ramach Programu Sokrates Comenius.

Przez 36 lat swojego istnienia nasza placówka dała społeczeństwu wielu wartościowych obywateli, lekarzy, inżynierów, nauczycieli, sportowców, znanego dziennikarza. Wprowadzaliśmy liczne innowacje pedagogiczne. Nauczyciele pracowali stosując programy autorskie.

Drzwi "Trójki" zawsze są szeroko otwarte dla wszystkich, którzy chcą się tu uczyć lub z nami współpracować.

Jubileusz

PROJEKT EDUKACYJNY 2019/2021
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 W POZNANIU

projektjubileusz11.19

Sprawozdanie z realizacji zadań w miesiącach listopad, grudzień związanych z Projektem Edukacyjnym

1.    Przygotowanie tablicy poświęconej zmarłym pracownikom szkoły.

2.    Przygotowanie na tablicę kwestionariuszy osobowych wybranych pracowników szkoły.

3.    Ogłoszenie konkursu dla uczniów.

4.    Spotkanie w dwóch grupach z pracownikami szkoły- dyrekcją, nauczycielami, przeprowadzenie wywiadu. Zadawanie pytań przygotowanych przez uczniów klasy 3 b.

5.    Przygotowanie i przeprowadzenie Wieczoru z wróżbami dla środowiska lokalnego- przygotowanie plakatu, zorganizowanie stoisk i zabaw dla dzieci.

6.    Przygotowanie tablicy dotyczącej tradycji szkoły.

7.    Przygotowanie tablicy- 50 upominków dla dzieci z Afryki.

8.    Zbiórka szczoteczek do zębów- akcji Redemptoris Mision

9.    Przygotowanie tablicy- czynimy 50 razy dobro.

10. Akcja uczniów klasy 3 b- kostka mydła dla dzieci z Afryki.

11. Uczniowie klasy 2 a i 6 c wykonywali  kartki świąteczne, które zostały przekazane osobom starszym w Domu Pomocy Społecznej Promień. 

12. Akcja- pierniki dla hospicjum, sprzedaż przygotowanych przez uczniów  pierników. 

jubileusz12.19 3    jubileusz12.19 1

jubileusz12.19 2 

  jubileusz12.19 4

 

Sprawozdanie z realizacji zadań w miesiącach wrzesień, październik związanych z Projektem Edukacyjnym

1.    Przygotowano prezentacje na inaugurację projektu, którą zaprezentowano 14.10.

2.    W holu szkoły na tablicy przy segmencie B przygotowano informacje dotyczące projektu.

3.    W dniu 14.10 koordynatorzy przygotowali zadania dla klas , które były związane z Dniem Edukacji Narodowej. W tym dniu odbyło się także spotkanie wszystkich uczniów w holu szkoły. W programie między innymi było przedstawienie przygotowane przez zespół p. E. Kucharczyk, zaprezentowano konkursową prezentacje o patronie szkoły. Młodsi uczniowie przygotowali mini koncert dla nauczycieli.  W tym dniu także odebrali statuetki nauczyciele w 5 kategoriach- serce na dłoni, sprawiedliwość, pomocna dłoń, ciekawe lekcje i największy uśmiech dla uczniów. SU i MSU wręczył wszystkim pracownikom szkoły upominki.

4.    Przygotowano i przeprowadzono konkurs dla uczniów klas 7-8 na prezentacje o Bolesławie Krzywoustym.

5.    Uczniowie klasy 3 a realizowali swoje zadanie- laurka dla nauczyciela i uczniowie klasy 5 a- laurka dla Jubilatki na urodziny. Prace zamieszczono w holu szkoły.  

6.    Przygotowano tablicę upamiętniającą zmarłych pracowników naszej szkoły. 

patron11.19 4

patron11.19 1     patron11.19 3

patron11.19 2

 

 

ZŁOTY JUBILEUSZ TRÓJKI

KOORDYNATORZY

                                                                                                      Beata Dębska

                                                                                                    Lucyna Wasiłek

                                                                                               Zespół organizacyjny

                                                                                              Anna Sztulpa

    Ewelina Krzysztoń

                                                                                                 Honorata Dzida

Cele ogólne:

- rozwijanie zainteresowań 50- letnią historia i teraźniejszością naszej szkoły

- wzbudzenie zadowolenia i dumy z bycia uczniem w SP 3

- rozwijanie postawy badawczej

- stwarzanie sytuacji integrujących społeczność szkolną , rodziców i środowisko lokalne

- zawiązywanie współpracy z absolwentami szkoły

- nawiązywanie współpracy z różnymi ośrodkami kulturalnymi

Cele szczegółowe- uczeń

- wzbogaci wiedzę o swojej szkole

- zapozna się z różnymi źródłami i formami informacji oraz nauczy się z nich korzystać

- potrafi podjąć samodzielną lub zespołową pracę badawczą i wykaże postawę poszukującą

- wytrwale i systematycznie będzie dążył do realizacji celów i starał się wywiązywać z przyjętych na siebie zadań

- sam lub wspólnie z innymi dokona prezentacji prac związanych z Jubileuszem naszej szkoły

Wykonawca:

- nauczyciele

- uczniowie klas I-VIII

- rodzice

Czas realizacji:

- część 1- październik 2019- czerwiec 2020

- część 2- październik 2020- czerwiec 2021

Terminy prezentacji:

- w ciągu roku szkolnego

- maj 2020

- luty 2021

- maj 2021

Odbiorca:

- społeczność uczniowska

- nauczyciele, emeryci

- zaproszeni goście

- rodzice

- mieszkańcy osiedla

Koordynatorzy projektu:

Nadzór- dyrektor Beata Owczarzak

Zespół- Beata Dębska, Lucyna Wasiłek, Anna Sztulpa, Ewelina Krzysztoń, Honorata Dzida.

Terminy konsultacji:

- październik 2019- maj 2021

Materiały i źródła informacji:

- kroniki szkolne

- źródła dostępne w bibliotece szkolnej

- materiały własne

- pamiątki, zdjęcia

Proponowane formy realizacji:

- konkursy

- scenki z życia szkoły

- wystawy i prezentacje

- plakaty, albumy, książeczki, kroniki

- prezentacje w holu szkoły

- życzenia, rymowanki, krótkie teksty

- gazetki okolicznościowe

- inne

Zadania :
Wrzesień- przygotowanie prezentacji na inauguracje projektu- zespół koordynujący.

- przygotowanie informacji na zebrania z rodzicami- zespół koordynujący

Październik- Uczniowie znają patrona naszej szkoły.
- informacja na tablicy- koordynatorzy

- Dzień Patrona Szkoły- przygotowanie tablicy, zorganizowanie święta        

-  Patrona szkoły ( potyczki z B. Krzywoustym, zadania dla klas),

- konkurs dla klas 7-8 na prezentację o B. Krzywoustym

- Dzień Edukacji Narodowej- SU

- ogłoszenie kategorii dla nauczycieli- rozdanie nagród- Super Bolki

Zadania dla klas- 3 a- laurka dla nauczyciela  5 a - laurka dla 50-latki ( termin do 10.10, format A4, A 3.)

  Listopad- Uczniowie znają pracowników szkoły.

- tablica pamięci- koordynatorzy

- zabawa- czy znamy pracowników szkoły?

- spotkanie w holu szkoły- 50 pytań do……

- Wieczór z wróżbami dla środowiska lokalnego( zespół do spraw promocji)

Zadania dla klas- 3 b i 8 b układają po 25 pytań, które można zadać pracownikom szkoły- termin do 20.11.

Grudzień- Uczniowie znają tradycje szkoły

- przygotowanie Wigilijnych Spotkań Trójki

- okolicznościowa tablica

- czynimy 50 razy dobro- ogłoszenie konkursu dla klas I-VIII

- przygotowanie wystawy zdjęć z minionych Jasełek

Zadania dla klas- 2 a- i 6 c wykonanie kartek świątecznych dla osób starszych,

8 a- akcja p. Honoraty- pierniki dla hospicjum.

Styczeń- Uczniowie znają historie szkoły

- przygotowanie prezentacji na temat- koordynatorzy

- kolędowanie z przedszkolakami

- ogłoszenie konkursu dla chętnych uczniów- Zaprojektuj znaczek na Jubileusz Szkoły w kategoriach- szkoła wesoła, odlotowa, naukowa, sportowa, muzyczna.

Zadania dla klas- 2 b i 7 b- wykonają plakaty na temat „Bezpieczne ferie zimowe ‘.

Luty- Uczniowie znają tajniki nauk ścisłych

- przygotowanie tablicy- nasze sukcesy- koordynatorzy

- konkurs historyczny- Drzewo genealogiczne Piastów- dla klas VII-VIII.

Zadani dla  klas- 1 a i 5 b- poszukać wynalazki ( po 25 każda klasa), które zmieniły świat.

Marzec- Uczniowie znają siebie nawzajem

- każda klasa ( 4-8) typuje kilka osób , które zaprezentują się na kartce ( A 4), następnie pozostali uczniowie będą mogli odgadywać imiona tych osób- Czy znasz swoich kolegów i koleżanki?

- klasy 1-3- wiosenny przemarsz ulicami osiedla Piastowskiego

- wystawa zdjęć z dzieciństwa- Rozpoznaj, kto to?

- ogłoszenie konkursu na prezentacje multimedialną- Szkoła w moich oczach

Zadania dla klas- 1 b- zrobi 25  kwiatów na patyczkach, kl. 5 c- wykona 25 motyli na patyczkach- termin- 16.03

Kwiecień- Uczniowie znają zagrożenia dla Ziemi

- przygotowanie Dnia Ziemi

- wykonanie okolicznościowej gazetki

- konkurs dla uczniów  na budowlę szkoły z odpadów z recyklingu

Zadania dla klas- 4 a i 7 a wykonają plakat 50 pomysłów Jak chronić naszą  Ziemię?

Maj- Uczniowie znają bohaterów książek

- spotkanie z ciekawą osobą

- konkurs pięknego czytania dla klas I-III i IV-VI

- konkurs szachowy- wybieramy Mistrza szkoły

Zadania dla klas VI a i VI b- wyszukajcie 50 książek godnych polecenia dla dzieci i młodzieży ( w formie plakatów)

Czerwiec- Uczniowie znają zasady bezpiecznego wypoczynku

- pogadanki w klasach

- spotkanie ze Strażą Miejską

- plakaty na temat- zespół projektowy

Baza

Szkoła Podstawowa nr 3 w Poznaniu im. Bolesława Krzywoustego to niewielka, osiedlowa szkoła, położona w bezpiecznej, spokojnej okolicy. Zielone tereny nadwarciańskie dodają jej uroku, a bliskość obiektów rekreacyjnych daje możliwość wszechstronnego rozwoju. Szkoła jest placówką z własnymi tradycjami, istnieje już ponad 30 lat. Uczy się w niej 400 uczniów, zajęcia dydaktyczne kończą się o godzinie 14. Teren szkoły jest bezpieczny dzieci. Szkoła wyposażona jest w nowoczesny sprzęt ułatwiający zdobywanie wiedzy, dwie pracownie komputerowe z dostępem do Internetu. Uczniowie mają do dyspozycji sale gimnastyczną, pokryte sztuczną trawą boisko do piłki ręcznej, nożnej i koszykowej, bieżnię i mały ogródek. Organizowane są w szkole i w galeriach na terenie miasta liczne imprezy, konkursy, wystawy, spotkania.

Posiadamy:

  • kolorowe sale lekcyjne
  • nowoczesne sale komputerowe
  • odnowioną salę sportową
  • boisko ze sztuczną nawierzchnią
  • dobrze zorganizowaną i bogato wyposażoną świetlicę szkolną

Patron

Bolesław III Krzywousty (ur. 20 sierpnia 1086 – zm. 28 października 1138) – książę Polski 1102-1138, w latach 1097-1107 panował na Śląsku, w Małopolsce i ziemi lubuskiej, podczas gdy jego brat Zbigniew w Wielkopolsce, a po śmierci ich ojca Władysława Hermana w 1102 również na Mazowszu. 

W swym testamencie, zwanym również statutem lub aktem, Krzywousty wprowadził w Polsce zasadę senioratu, chcąc w ten sposób zachować jedność państwa i zapobiec walkom o władzę między synami. Wydzielił im dziedziczne dzielnice: Władysławowi Wygnańcowi – Śląsk (ze stolicą we Wrocławiu), Bolesławowi Kędzierzawemu – Mazowsze (ze stolicą w Płocku), Mieszkowi Staremu – Wielkopolskę (ze stolicą w Poznaniu), Henrykowi Sandomierskiemu – ziemię sandomierską (Sandomierz). Najstarszy z Piastów miał być seniorem (princepsem), władającym dzielnicą senioralną – Małopolską i Pomorzem Gdańskim, oraz być zwierzchnikiem krewnych oraz książąt Pomorza Zachodniego. 

Testament Bolesława Krzywoustego zapoczątkował w Polsce okres rozbicia dzielnicowego zwanego również rozdrobnieniem feudalnym 

źródło:  wikipedia.pl